Cilj projekta MULTIPLIERS je ustvariti priložnosti za učence, da se vključijo v raziskovalne projekte, ki so pomembni za trajnost, zdravo življenje in aktivno, odgovorno skrb za druge, za okolje in za prihodnost. Cilj MULTIPLIERS je tudi vključiti učence in državljane v razpravo o kompleksnih družbenih izzivih, vključno s podnebnimi spremembami, energetskim prehodom, čisto vodo, zdravo prehrano, javnim zdravjem in zaščito gozdov.
MULTIPLIERS spodbuja odprto šolanje po vsej Evropi, nov način učenja, ki naredi znanost bolj smiselno in neposredno povezano z vsakdanjim življenjem in resničnimi izzivi.
Zakaj MULTIPLIERS?
Znanost je eden od stebrov moderne družbe in je kot taka globoko prepletena z družbenimi in okoljskimi izzivi, kot sta podnebne spremembe in izguba biotske raznovrstnosti. V šolah pa se znanost pogosto predstavlja učencem na abstrakten način, brez praktičnega konteksta. Da bi naredili znanost bolj otipljivo in privlačno, projekt MULTIPLIERS Horizon 2020 vzpostavlja nove odprte znanstvene skupnosti (Open Science Communities - OSC), ki širijo možnosti za učenje znanosti v sodelovanju s šolami, univerzami, ponudniki neformalnega izobraževanja, muzeji, lokalnimi društvi, industrijo, civilno družbo, oblikovalci politik in mediji v šestih evropskih državah.
Sprva bodo OSC vzpostavljene na Cipru, v Nemčiji, Italiji, Sloveniji, Španiji in na Švedskem. Te skupnosti bodo razvijale znanstvene projekte z resničnimi izzivi kot izhodiščem, ki jih bodo izvajale v šolah. Učenci bodo sodelovali s širokim spektrom znanstvenih strokovnjakov in skupaj delali na znanstveno utemeljenih rešitvah za družbene in okoljske probleme. Preko odprtih skupnostnih dogodkov in aktivnosti bodo nato delili svoje ugotovitve in izkušnje s svojimi družinami in skupnostmi, s čimer bodo delovali kot multiplikatorji znanosti.
Nosilec projekta je Univerza v Bonnu (Nemčija), koordinator projekta v Sloveniji je Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, GIS sodeluje kot partner.